A locuit cinci ani în Viena, iar acum vrea să facă bani din pasiunea româncelor pentru haine – Fonduri Europene


descărcareCristiana Tăuşanu, o tânără de 25 de ani din Bucureşti, a locuit timp de cinci ani în Viena, iar în urmă cu aproximativ o lună s-a întors în ţară pentru a-şi deschide o afacere în domeniul modei. L’armoire Magique a presupus o investiţie de până în 10.000 de euro şi este, practic, un mic magazin în care antreprenoarea comercializează haine şi accesorii în regim de consignaţie. Altfel spus, produsele scoase la vânzare sunt obiecte vestimentare de lux preluate de la persoane care nu le mai folosesc şi vândute la preţuri chiar şi cu câteva sute de euro mai mici.

“În străinătate acest tip de business este foarte dezvoltat şi cum industria modei a evoluat mult şi în România în ultimii ani m-am gândit că aş putea să încerc să aduc modelul de afacere şi la noi, mai ales că este o noutate pentru piaţa locală. Este un business care se adresează atât celor care au investit sume importante în haine sau accesorii pe care nu le mai poartă şi care, în acest fel, îşi pot recupera o parte din bani, dar şi pasionaţilor de modă care au ratat o colecţie sau care nu îşi permit anumite obiecte vestimentare la preţul lor de intrare pe piaţă”, spune Cristiana Tăuşanu, absolventă de media şi comunicare la Webster University din Viena.

În prezent, în micul showroom deschis de antreprenoare în zona Arcul de Triumf din Capitală, se regăsesc peste 350 de produse (rochii, pantaloni, genţi, bijuterii, pantofi, etc.) de la branduri precum Prada, Miu Miu, Chanel, Louis Vuitton, Hermes, Fendi, Moncler, Valentino, Jimmy Choo sau Dolce & Gabbana.

Cea mai mare comandă primită în cele trei săptămâni de funcţionare a magazinului deţinut de firma T&C Events & Entertainment din Bucureşti a fost de 1.400 de euro pentru două genţi (una Chanel şi una Louis Vuitton care, potrivit antreprenoarei, în magazin costă peste 1.000 de euro fiecare).

“Clienta care mi-a adus genţile a spus că vrea 740 de euro pentru una, însă a ajuns să le dea cu 700 pe fiecare. Profitul meu nu este mare, în cazul acesta, de 60 de euro pentru o geantă, însă scopul meu nu este să mă îmbogăţesc peste noapte, vreau ca businessul să aibă rulaj, să am tot timpul bani care să circule, nu să îmi pun eu adaosuri mari sau să nu fiu dispusă să negociez şi să stau cu produsele în magazin câteva luni. Cred că acesta este avantajul meu în faţa altor două astfel de magazine, câte ştiu că sunt în Bucureşti în prezent, faptul că preţurile sunt negociabile întotdeauna”, explică ea.

În prezent, sediul showroom-ului (în care se regăsesc şi produse pentru bărbaţi) este amplasat într-un apartament deţinut de tatăl antreprenoarei, astfel că tânăra nu plăteşte chirie şi se ocupă singură de vânzare şi de administrarea magazinului.

“Nu îmi pun adaosuri mari pentru că nici cheltuielile mele nu sunt extraordinare. Nu plătesc chirie, nici salarii, ci doar construcţia şi adiminstrarea site-ului, care va fi gata în scurt timp şi fotograful care face poze fiecărui produs. Foarte multe dintre hainele, pantofii sau genţile aduse aici sunt cu etichetă, purtate doar de două-trei ori sau cu defecte minore. Fiecare produs este verificat de mine şi de prietene care au respectivele obiecte pentru a fi sigură că sunt originale”, adaugă Cristiana Tăuşanu.

 

liviuvoica.wordpress.ro Web analytics

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s